חדשות

מתוך ויקיתרופות
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
Banner.jpg

Share on Google+ Share on Linkedin E-mail this page Share on twitter.com Share with Facebook
תרופות משנות-מהלך-מחלה עתידות להיכנס לשוק הטיפולים באלצהיימר

שוק הטיפולים למחלת האלצהיימר (Alzheimer’s disease) צפוי לשלש עצמו לסכום של כ-12 מיליארד דולר עד שנת 2023, זאת בעיקר הודות לתחזית על השקה ראשונית של טיפולים-משני-מהלך-מחלה (disease-modifying therapies, DMTs), כך עולה מדוח Alzheimer’s disease שפרסמה חברת Decision Resources Group.

על-פי הדוח, ה- DMTs שעתידים להיכנס לשוק הם סולנזומב (solanezumab) של חברת איליי-לילי וגנטנרומב (gantenerumab) של חברת רוש, שניהם נוגדנים חד-שבטיים לבטא-עמילואיד (Beta-Amyloid) וגם MK-8931, שהינו מעכב בטא-סקרטאז (BACE, Beta-secretase) ‏של חברת רוש. הצפי הוא שמרבית השימוש ב- DMTs יהיה בחולים עם טרום-אלצהיימר או אלצהיימר קל.

כמו-כן, הדוח מצביע על צורך מובהק בתרופות חדשות ויעילות יותר לטיפול בתסמינים של אלצהיימר. הוא מנבא כניסה לשוק של שתי תרופות בתחום זה: Lu-AE58054 - אנטגוניסט לרצפטור 5HT-6 לטיפול משלים בתסמינים וברקספיפרזול (brexpiprazole), תרופה מחקרית המיועדת לטיפול באגיטציה. שתי התרופות הן של Lundbeck/Otsuka.

יעילותם של הטיפולים הקיימים לתסמינים של אלצהיימר הינה צנועה והם גם אינם משפיעים על מהלך מחלה. עם זאת, על-פי התחזית, הם עדיין ימשיכו להיות בשימוש נרחב, בין היתר בגלל כניסת גנריקות לשוק. טיפולים אלו כוללים מעכבי אצילכולין אסטראזה (AChEIs) ואנטגוניסטים לרצפטור NMDAאו(N-methyl-D-aspartate receptor)


The Alzheimer’s Disease Market Is Forecast to Reach Nearly $12 Billion by 2023, Following the Projected Launch of the First Disease-Modifying Therapies

לכל החדשות >

24/07/2014