חדשות

מתוך ויקיתרופות
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
Banner.jpg

Share on Google+ Share on Linkedin E-mail this page Share on twitter.com Share with Facebook
תרופה מחקרית לאי-ספיקת לב של נוברטיס מפחיתה הסיכון לתמותה על-רקע קרדיווסקולרי

חברת נוברטיס חשפה כי LCZ696, תרופה מחקרית לאי-ספיקת לב (Heart Failure, HF), הייתה יעילה יותר בהשוואה לאנלפריל, תרופה ממשפחת מעכבי ACE, במספר יעדים של מחקר PARADIGM-HF. הנתונים החדשים התפרסמו בגיליון ספטמבר של כתב העת הרפואי NEJM וגם בקונגרס של החברה האירופית לקרדיולוגיה בחודש שעבר.

מחקר PARADIGM-HF הינו מחקר שלב 3, כפול-סמיות עם הקצאה אקראית, שמטרתו להעריך את הפרופיל הבטיחותי של LCZ696 בהשוואה לאנלפריל. המחקר נערך בקרב 8442 חולי HF ומקטע פליטה (Ejection Fraction) מופחת, אשר קיבלו LCZ696 (200 מ"ג פעמיים ביום) או אנלפריל (10 מ"ג פעמיים ביום) בנוסף לטיפול קיים. תוצאות המחקר הדגימו כי LCZ696 הפחית את הסיכון למוות מסיבות קרדיווסקולריות בשיעור של 20% ואת שיעור האישפוזים על-רקע HF ב-21%.

מנגנון הפעולה של LCZ696 מכוון להפחתת העומס על הלב בשני מנגנונים: העלאת רמותיהם של פפטידים ואזואקטיביים ונתריורטיים המביאים להפחתה בלחץ הדם ועל-ידי עיכוב של מערכת הרנין-אנגיוטנסין-אלדוסטרון.

אי ספיקת הלב היא תסמונת קלינית מורכבת, הנגרמת כתוצאה מהפרעה מבנית ותפקודית ביכולת המילוי וההתרוקנות של החדר השמאלי. התסמינים האופייניים למחלה הם עייפות, קוצר נשימה ואצירת נוזלים, המגבילים את יכולת התפקוד של החולה ופוגעים באיכות חייו. מדובר במחלה קשה עם פרוגנוזה גרועה.



Novartis AG (NVS)'s New Heart Drug Cuts Cardiovascular Death Risk By 20 Percent; "Most Exciting Ever" Med Points To Huge Sales

לכל החדשות >

05/09/2014